Hogyan ragadd meg a figyelmet a weboldaladon

weboldal készítés

Alapszabály: Ha a terméked, szolgáltatásod leírása nem a vevőd problémájáról, és boldogulásáról szól, akkor nem fog rád odafigyelni.

Ami a weboldalad illeti… egyszerűen kell fogalmaznod, hogy mivel is foglalkozol, kinek és miben tudsz a segítségére lenni.

Ha azt szeretnéd, hogy végig olvassák a weboldalad, akkor azt úgy kell megírnod, hogy a lehető legkevesebb “agymunkával” járjon az olvasó számára. Tisztán és tömören kell megfogalmaznod, hogy tudsz neki segíteni a problémája megoldásában.

Amikor egy felhasználó először rátalál a weboldaladra, nem fogja érdekelni a személyes történeted, a sem díjaid. (Sajnálom, ha ez most fáj neked, de az emberi természet már csak ilyen…) Őt elsősorban a saját problémája fogja érdekelni. Vagyis ne pazarold az idődet olyan szövegek megírására, amit el sem fognak olvasni, vagy ami a legrosszabb, olvasás nélkül be is zárják a böngészőben az oldalad…

Koncentrálj a tiszta kommunikációra!

Átlagosan 8 másodpercünk van megragadni a figyelmet a weboldalon. Ezalatt a 8 másodperc alatt kell meggyőznöd, hogy jó helyen jár, mielőtt tovább barangolna az interneten újabb megoldásokat keresve a problémájára.

Mert nem számít milyen jó a terméked, szolgáltatásod, ha nem tudod tisztán és egyszerűen kommunikálni a potenciális vevőid felé. Amikor egy szakterület szakértői vagyunk, gyakran elfelejtjük, hogy azok technikai, vagy tudományos és egyéb részletei, kicsit sem érdeklik a vevőinket. Ha olyan kifejezéseket, szakszavakat kezdesz használni, ami csak a te szakterületedre jellemző menekülni fog az oldalról.

Nem arról kell beszélned, hogy MILYEN a terméked, hanem, a MIÉRT-ekről és HOGYAN-okról. Vagyis, miért lesz jó neki ez a termék/szolgáltatás, és HOGYAN fog neki segíteni.

Pár gyakorlati tipp a Kezdőlaphoz:

 

1. Fogalmazz meg egy egyszerű, könnyen érthető címsort arról, hogy mit is csinálsz vagy kínálsz, amivel azonnal találkoznak az oldalra érkezéskor.

A tiszta üzenetű címsor elengedhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy az emberek tovább olvassanak az oldaladon. Győzd meg őket, hogy ez Róluk és Nekik szól.

 

2. Határozd meg azt a problémát, amelyet meg akarsz oldani az ügyfeleid számára, valamint azt, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan oldja meg ezt a problémát.

Ez lehet egy szó szerinti egyértelmű problémamegnevezése, vagy rámutathatsz valamire, amit nem teljesen ismertek még fel önmagukban, de Te rámutatsz arra, hogy MIÉRT kell ezt a saját problémájának tekintenie, és hogy Te milyen megoldást nyújthatsz erre.

 

3. Beszélj azokról az előnyökről, amit a korábbi ügyfeleid tapasztaltak a szolgáltatásod, vagy terméked megvásárlásakor.

Az egész azon alapul, hogy segítesz a vevőidnek megoldani az ide vágó problémájukat. Jobbá teszed az életüket. Ki kell “ordítanod” az előnyöket, hogy rájöjjenek, ha nem úgy döntenek, hogy veled dolgoznak, akkor akár hátrányuk is származhat belőle. Ne félj eladni. El kell adnod a veled való együttműködés előnyeit, különben nem lesz sikeres a weboldalad. Bízz bennem.

Remélem, ez segített egy kicsit képet kapni arról, hogyan lehet jobb kezdőlap tartalmat készíteni. Ne feledd, hogy NEM rólad kell, hogy szóljon. A sztori az ideális ügyfeleidről szól, és arról, hogyan tudsz segíteni nekik. Erre kell összpontosítanod, és bizonyítottan több érdeklődőt fog generálni az oldalad, ha ezeket betartod!

Mindegyik sablonomat ezzel a stratégiai koncepcióval terveztem meg és készítettem el, hogy lehetőséged legyen egy ilyen konverzió központú weboldal megszerzéséhez. Kiváncsi vagy, hogyan?

Nagy Laura

A blogomban ingyenes tippeket és trükköket adok a most induló vagy feltörekvő vállalkozásoknak, hogy magasabb szintre vihessék az online megjelenésüket!

[

Indulásra kész, könnyen testreszabható weboldalak!

bizonytalan vagy? Bízd rám a weboldalad elkészítését!